បុណ្យសម្រេចដោយបុញ្ញកិរិយាវត្ថុ១០យ៉ាងគឺ៖
- ទានមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការឲ្យទាន
- សីលមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការរក្សាសីល
- ភាវនាមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការចម្រើនភាវនា
- អបចាយនមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការឱនលំទោន
- វេយ្យាវច្ចមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការខ្វល់ខ្វាយជួយជ្រោមជ្រែង
- បត្តិទានមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការចែកបុណ្យ
- បត្តានុមោទនាមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការអនុមោទនាបុណ្យ
- ធម្មស្សវនមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការស្ដាប់ធម៌
- ធម្មទេសនាមយៈ បុណ្យសម្រេចពីការសម្ដែងធម៌
- ទិដ្ឋិជុកម្មមយៈបុណ្យសម្រេចពីការធ្វើទិដ្ឋិឲ្យត្រង់
សម្គាល់ៈ បុញ្ញកិរិយាវត្ថុសង្គ្រោះចូលក្នុង៣គឺ៖- ទានៈ មាន ទានមយៈ បត្តិទានមយៈ បត្តានុមោទនាមយៈ និងធម្មទេសនាមយៈ។
- សីលៈ មាន សីលមយៈ អបចាយនមយៈ និងវេយ្យាវច្ចមយៈ
- ភាវនាៈ មាន ភាវនាមយៈ និងធម្មស្សវនមយៈ។
- ទាន សីល និងភាវនាៈ មាន ទិដ្ឋុជកម្មមយៈ។
បុណ្យសម្រេចដោយបុញ្ញកិរិយាវត្ថុ១០យ៉ាងក្នុងន័យម្យ៉ាងទៀតគឺ៖- ទានំ ទេតិៈ ឲ្យទាន
- សីលំ រក្ខតិៈ រក្សាសីល
- ភាវនំ ភាវេតិៈ ចម្រើនកម្មដ្ឋាន
- អបចាយនំ ករោតិៈ ធ្វើនូវសេចក្ដីគោព ឱនលំទោន
- វេយ្យាវច្ចំ ករោតិៈ ធ្វើការខ្វល់ខ្វាយ
- បត្តិទានំ ទេតិៈ ចែករំលែកផលបុណ្យដល់អ្នកដទៃ
- ធម្មស្សវនំ ទេតិៈ ស្ដាប់ធម៌
- ធម្មទេសនំ ទេសេតិៈ សម្ដែងធម៌
- អនុមោទនំ ករោតិៈ ធ្វើសេចក្ដីត្រេកអរនូវបុណ្យរបស់អ្នកដទៃ
- ទិដ្ឋុជុកម្មំ ករោតិៈ ធ្វើសេចក្ដីយល់ឃើញឲ្យត្រូវត្រង់