សទ្ធា៣យ៉ាងគឺ៖
- បសាទសទ្ធាៈ ជំនឿដែលកើតដោយសេចក្ដីជ្រះថ្លា។
- ឧកប្បនសទ្ធាៈ ជំនឿដែលតាំងនៅមាំក្នុងវត្ថុដែលគួរជឿ។
- អចលសទ្ធាៈ ជំនឿតាំងមាំមិនកម្រើកញាប់ញ័រ។
សន្ដោស៣យ៉ាងគឺ៖
- យថាលាភសន្ដោសៈ សន្ដោសតាមមានតាមបាន។
- យថាពលសន្ដោសៈ សន្ដោសតាមកម្លាំងខ្លួន។
- យថាសារូបសន្ដោសៈ សន្ដោសតាមសមគួរដល់ឋានៈរបស់ខ្លួន។
សេចក្ដីស្ងប់៣យ៉ាងគឺ៖
- អច្ចន្ដសន្ដិៈ ស្ងប់ដោយដាច់ខាត (ព្រះនិព្វាន)។
- តតង្គសន្ដិៈ ស្ងប់ដោយអង្គឈាននោះ។
- សម្មតិសន្ដិៈ ស្ងប់ដោយសេចក្ដីសន្មតិ។
- អទិដ្ឋជោតនា បុច្ឆាៈ សួរដើម្បីដឹងនូវហេតុដែលខ្លួនមិនទាន់បានដឹង។
- ទិដ្ឋសំសន្ទនា បុច្ឆាៈ សួរដើម្បី់ជាគ្រឿងប្រៀបធៀបនូវហេតុដែលបានដឹងហើយ។
- វិមតិច្ឆេតនា បុច្ឆាៈ សួរដើម្បីកាត់សេចក្ដីសង្ស័យ។
វិមោក្ខ
ឬធម៌ជាគ្រឿងរួចផុត៣យ៉ាងគឺ៖
- សុញ្ញតវិមោក្ខៈ ធម៌ជាគ្រឿងរួចផុតដោយអំណាចវិបស្សនា ឃើញថាសូន្យក្នុងអត្តលក្ខណៈ។
- អនិមិត្តវិមោក្ខៈ ធម៌ជាគ្រឿងរូចផុតដោយអំណាចវិបស្សនា ឃើញថាមិនមាននិមិត្តក្នុងនិច្ចលក្ខណៈ។
- អប្បណិហិតវិមោក្ខៈ ធម៌ជាគ្រឿងរួចផុតដោយអំណាចវិបស្សនា ឃើញថាមិនគួរប្រាថ្នាក្នុងទុក្ខលក្ខណៈ។
ទេវតា៣ពួកគឺ៖
- សម្មតិទេវតាៈ ទេវតាដោយសន្មត។
- ឧបត្តតិទេវតាៈ ទេវតាកើតដោយផលបុណ្យ។
- វិសុទ្ធិទេវតាៈ ទេវតាដែលបរិសុទ្ធគឺព្រះអរហន្ត។
ព្រះសទ្ធម្ម៣យ៉ាងគឺ៖
- បរិយត្តិសទ្ធម្មៈ ធម៌ជាច្បាប់សម្រាប់សិក្សាគឺព្រហត្រៃបិដក។
- បដិបត្តិសទ្ធម្មៈ ធម៌សម្រាប់ងនុវត្ត អប់រំ ចម្រើនប្រតិបត្តិ បានដល់ធុតង្គ១៣ ខន្ធកវត្ត១៤ មហាវត្ត៨២ សីល សមាធិ និងវិបស្សនា។
- អធិគមសទ្ធម្មៈ ធម៌ដ៏ក្រលែងជាគ្រឿងត្រាស់ដឹង គឺអរិយមគ្គ៤ សាមញ្ញផល៤ និងនិព្វាន១។
បុគ្គលចម្រើន៣ពួកគឺ៖
- ជាតិវុឌ្ឍិៈ បុគ្គលចម្រើនដោយជាតិ។
- វយវុឌ្ឍិៈ បុគ្គលចម្រើនដោយវ័យ។
- គុណវុឌ្ឍិៈ បុគ្គលចម្រើនដោយគុណ មានសីលណុណជាដើម។
ពុទ្ធគុណ៣យ៉ាងទៀតគឺ៖
- អត្តហិតគុណៈ មានអរហំ
សម្មាសម្ពុទ្ធោ វិជ្ជាចរណសម្បន្នោ សុគតោ និងលោកវិទូ
- បរហិតគុណៈ មានអនុត្តរោ
បុរិសទម្មសារថិ និងសត្ថាទេវមនុស្សានំ
- អត្តហិតគុណ និងបរហិតគុណៈ មានពុទ្ធោ និងភគវា។
- បញ្ញាគុណៈ មានសម្មាសម្ពុទ្ធោ វិជ្ចាចរណសម្បន្នោ
និងលោកវិទូ
- វិសុទ្ធគុណៈ មានអរហំ
សុគតោ និងអនុត្តរោ
- ករុណាគុណៈ មានបុរិសទម្មសារថិ សត្ថាទេវមនុស្សានំ ពុទ្ធោ និងភគវា